Muista merkitä pyydyksesi oikein ja hankkia tarpeelliset luvat

16.6.2019

Kalastusta valvotaan nyt tehostetusti.

Kalastusta valvotaan tehostetusti

Muistathan kesällä merkitä pyydykset oikein ja maksaa kalastonhoitomaksusi, koska kalastusta valvotaan nyt tehostetusti. Tehostettu valvonta keskittyy lisäksi erityisesti uhanalaisiin kaloihin kohdistuvaan kalastukseen. Tehostettu valvonta tapahtuu maa- ja metsätalousministeriön rahoituksella, ja liittyy uusiin uhanalaisten kalojen suojeluarvoihin. Kalatalouden Keskusliiton jäsenjärjestöt toteuttavat tehostetun valvontakampanjan vuoden 2019 avovesikauden aikana.

Maksukuitti, kalastuskunnan kalastuslupa täytyy pitää kalareissulla mukana ja se pitää näyttää jos kalastuksenvalvoja, poliisi, metsähallituksen erätarkastaja tai rajavartiolaitoksen tarkastaja sitä kysyy.

Muista kalastuslupa on aina henkilökohtainen, siksi on hyvä pitää mukana myös kuvallinen henkilöllisyystodistus.

Jos maksukuittia ei tarkastuksessa löydy, saattaa tästä syntyä vaivaa, sillä kalastuksenvalvoja voi lähettää kuitittoman kalastajan poliisiasemalle näyttämään kotiin jääneen tositteen viikon kuluessa tarkastuksesta. Jos kalastaja ei ole maksanut kalastonhoitomaksua lainkaan, poliisi kirjoittaa 100 euron rikesakon, kertoo Risto Vesa Kalatalouden Keskusliitosta.

Koukkusaaen kalastuskunnan vesialueen kalastusluvat saa kätevästi kaupan aukioloaikana Pyhtään leipäkaupasta, Uusi Pullis. (K-market Siltiksen vieressä).